Almindelige betingelser -
Serviceaftaler

Almindelige betingelser


Disse almindelige betingelser udgør en integreret del af kundens serviceaftale. Er der uoverensstemmelse mellem disse almindelige betingelser og serviceaftalen, har serviceaftalen forrang i forhold til de almindelige betingelser.


LTECH A/S ansvar
  • Tilbuddet er gældende i 3 måneder fra udskrivningsdatoen, derefter vejledende.
  • Alle LTECH-ansatte har tavshedspligt omkring oplysninger vedrørende kunden, som de får kendskab til i forbindelse med opfyldelsen af denne aftale.
  • LTECH fakturerer anlægsbesøg med normal timesats, hvis ikke det er omfattet af serviceaftalen.
  • Omkostninger til reservedele er ikke indeholdt i aftalen, medmindre andet er aftalt.
  • LTECH fralægger sig ansvaret for fejl, hvis andre end LTECH-teknikere har foretaget indgreb i reguleringsudstyret.
  • Cloud- og hostingservices arbejdes efter en serveroppetid på 99 %. Planlagt arbejde regnes ikke med i nedetiden.
  • Logdata gemmes i minimum 3 år, hvis data er tilgængelige og korrekt opsat i tilsluttet udstyr. LTECH gemmer ikke logdata ved opsigelse af nærværende serviceaftale eller misligholdelse af aftalen.
  • Anlæg med selvstændig automatik fejlsøges til kommunikationsgrænsefladen. Fejlretning på selvstændig automatik er ikke omfattet af denne aftale.
  • Levering og opdatering af TLS-certifikat på cloud- og hostede servere på .ltech.dk-domænet.
  • Cloud: Det er ikke muligt selv at oprette og slette brugere, men LTECH står altid klar til at håndtere brugerrettigheder inden for 2 timer i almindelig arbejdstid.


Kundens forpligtelser
  • Kunden skal sikre LTECH adgang til områder og udstyr, så LTECH kan udføre arbejdet i en kontinuerlig arbejdsgang inden for normal arbejdstid. Kunden skal sørge for nødvendige stiger og lifte og uden beregning stille driftspersonale til rådighed, hvis LTECH ikke må/kan udføre servicegennemgang alene. Spildtid i forbindelse med manglende adgang faktureres særskilt.
  • LTECH har krav på en sikkerhedsmæssigt forsvarlig ankomstmulighed til de tekniske installationer, som skal serviceres. Såfremt de sikkerhedsmæssige forhold ikke er opfyldt, vil LTECH afvente, indtil forholdene er bragt i orden. Spildtid i forbindelse med kundens tilvejebringelse af de sikkerhedsmæssige forhold faktureres særskilt.
  • Tegninger, dokumentation, koder, nøgler eller lignende skal kunden stille til rådighed, for at LTECH kan udføre serviceaftalens ydelser i en glidende arbejdsgang.
  • Kunden skal underrette LTECH om driftsforstyrrelser eller andre forhold, som har indflydelse på aftalen.
  • Kunden er ansvarlig for al nødvendig kontakt til myndigheder, besigtigelser og ændringer på grund af myndighedskrav samt for eventuelle forpligtelser og påbud pålagt af myndighederne.
  • Aftalen forudsætter, at kunden selv udfører den nødvendige brugervedligeholdelse dagligt. Er dette ikke tilfældet, og dette medfører omkostninger for LTECH, forbeholder LTECH sig retten til at fakturere disse omkostninger.
  • Hvis automatikken ikke har været efterset inden for det sidste år, forbeholder LTECH sig ret til en gennemgang af automatikken for kundens regning efter indgåelse af aftalen.
  • Ved hostingaftaler er det kundens ansvar, at brugeroprettelse overholder gældende GDPR-lovgivning.
  • Hosting: Ønsker kunden serveradgang til serveren, fx via SSH, fralægger LTECH sig ansvaret for fejl, der opstår som følge af fejlbetjening.
  • SMS- og e-mail-alarmer benyttes efter "fair use"-princippet om 1.000 alarmafsendelser pr. site pr. måned.
  • SecureCloud SD-Wan må kun benyttes til udstyr, som er indeholdt i nærværende serviceaftale.
  • Datakort må kun benyttes til dataforbrug fra IP-enheder indeholdt i nærværende serviceaftale.
  • Ved opsigelse af serviceaftalen kan kunden rekvirere egne databaser, logdata samt egne licenser. Kunden har selv ansvar for at rekvirere disse i rimelig tid efter opsigelse af serviceaftalen.


Betalingsbetingelser
  • Aftaleprisen betales årligt forud, og prisen reguleres med prisindekset i overensstemmelse med Lønindeks for Bygge og Anlæg (ILON12).
  • Aftalen gælder fra ikrafttrædelsesdatoen og fortsætter automatisk i perioder af 12 måneder fra denne dato.
  • Serviceaftalen kan opsiges skriftligt af begge parter med mindst 3 måneders varsel forud for næste faktureringstidspunkt, medmindre andet er aftalt.
  • Betaling forfalder 30 dage netto fra fakturadato.


Øvrige betingelser
  • LTECH hæfter alene for ting- og personskader, som er forårsaget af eller opstået på grund af uagtsomhed i forbindelse med LTECH’s ydelser. Selskabets ansvar i denne forbindelse opfyldes ved reparation og omlevering. LTECH kan ikke gøres ansvarlig for indirekte tab af nogen art, f.eks. udebleven fortjeneste eller produktionsstop.
  • LTECH’s ydelser dækker ikke: Afmontering og montering af ventiler og dykrør, omkostninger ved reparationer af fejl, der skyldes overlast, fejlbetjening, fejl fra forsyningsnettet, vandskade, lynnedslag og lignende.
  • Ved tilkald, hvor fejlen ikke er indeholdt i nærværende aftale, faktureres kunden uanset serviceaftalens indhold.

IKRAFTTRÆDEN OG ÆNDRING

Disse almindelige betingelser gælder for serviceaftaler tegnet med LTECH A/S gældende fra juni 2022. LTECH A/S er berettiget til, når som helst, at ændre disse almindelige betingelser. Vores til enhver tid gældende betingelser vil være opdateret på:

www.ltech.dk